lördag 15 januari 2011

Kalla fötter?

Bröllopet. Ja du, det går upp och ned med mitt bröllopsintresse. Jag hade en liten manisk period i december då jag bara kunde tänka på bröllopet och det faktum att jag inte hittat klänning eller annat ännu. Sedan insåg jag att det inte är förrän september vi gifter och och jag lugnade ner mig.

Nu börjar jag tänka igen men nu känns allt bara blä. Jag har inget emot äktenskap, jag anser mig redan vara gift med Grefven men själva bröllopet skrämmer mig. Jag gillar inte ens att fira födelsedagen - det är ju påtvingad uppmärksamhet. Samma sak med ett bröllop - vare sig man vill eller inte så finns det sociala krav på ett bröllop. Bruden ska vara det vackraste hon någonsin varit, festen ska vara fantastisk, alla ska ha trevligt osv. När jag har funderat bröllop har jag tänkt mig jag och Grefven ensamma ute i en skog nånstans. Två vittnen (fotografen är ett av dem) och en snubbe som gifter oss. Det räcker för mig. Enkel klädsel, kanske bara en söt vanlig klänning och ett par coola skor.

Istället blir det världens fest med lite över 100 pers. Grefven älskar fest och han har en otroligt stor familj och massvis med vänner. Visst kan vi iofs gifta oss själva innan festen - men ska vi ändå ha den där stora festen kan vi lika väl gifta oss samma dag. Jag får väl ta några glas bubbel innan...

Iaf, förlåt det långa inlägget. Behövde skriva av mig. Jag tror det blir bättre när jag väl kommit på vad f***n jag ska ha på mig. Inte brudklänning iaf.

1 kommentar:

  1. Du, sa kanner jag varannan vecka! Ibland kanns det som "skit samma, det ar for mycket jobb/pengar/uppmarksamhet". Men sa tanker jag att det antagligen kommer att bli den enda gangen vi kan samla familj och vanner pa samma gang och ha en ordentlig FEST, inte bara for oss utan for att ha skoj. Sjalva vigseln far de pa kopet!

    Det kommer bli skitkul, stressigt, tarfyllt, ilska, irritation, vackert, roligt, samman-bindande(?), och alldeles uuuuunderbart!

    Imorgon ar en annan dag och kanske t.om den dag du hittar din klanning!!
    KRAM

    SvaraRadera