onsdag 3 augusti 2011

Engelsk artighet

Ar sa less pa folk som inte kan RSVP:a. Detta galler framst [endast] vara engelska "vanner" da alla svenska gaster svarat i tid. Det ar en jakla skillnad pa "Oh, yes I'm planning to come" och "Yes, I am coming". Det forsta foreslar att de ska kolla sa att de kan komma dvs. jobb, flyg etc etc. och det andra uttrycket att de faktiskt kommer.

Nu vill jag inte att ni tror jag ar en bridezilla vad galler det har - jag tycker det ar helt OK om folk inte kan komma da det ar en bit att aka, det kostar en del pengar, maste kanske ta ledigt en dag. Men varfor inte saga om de kan eller inte?? Sista anmalningsdatum kom och gick och endast ett fatal svarade. Vi har skickat mail, smsat men nanemen.

Vad galler saken ar ocksa att vi ordnat ett riktigt bra pris pa vandrarhem/B&B for dem som vill och det har ju folk givetvis tyckt varit bra. Allt for att underlatta deras resa da det inte finns manga alternativ i skogarna runt min hemby. Men. Tror ni de svarat da vi bett om detaljer for hur manga natter/rum etc till ett visst datum? Nej. i Sondags skickade vi, ett for oss, sista mail, och vi har fatt 2 svar och vet ni vad svaren sa? Jo, att de garna vill bo pa det stallet vi fixat ett bra pris for (vi far betala underskottet). Men tror ni att de svarar pa nar de kommer/aker??

AAAAAAAAAARRRRRGGGGHHHH!

David tycker jag ska sluta stressa men ar det sa latt? Jag tycker inte vi ska behova BE om svar - ar det inte sa att man ar glad och 'hedrad' over att bli tillfragad om man vill dela sina vanners enormt viktiga dag? Det blir i alla fall jag!

Vi har nagra vanner som fragat om de kan lamna svar lite senare vad galler att komma och det ar da pga att de har precis fatt och ska fa barn (skulle fatt i fredags) - och det ar helt forstaeligt och inga problem for oss da de latit oss veta detta i god tid.

Som sagt, jag tycker det ar helt ok om man inte kan komma - alla har ett eget liv att leva och det ar ju inget tvang att komma men man kan val for faen saga det da??

Jag ar sa enormt besviken pa dessa vanner som vi ofta hjalpt med bade det ena och det andra och speciellt nar man forstar hur lite de vardesatter nagot som ar sa betydelsefullt for oss.

Ja ja, jag ar val lite for kanslig for att ordna med sant har, men ledsen blir jag allt. Och stressad och kan darmed inte sova sa det ar darfor detta skrivs klockan 5 pa morgonen vilket betyder att Baby N snart slar upp sina bla for annu en fartfylld dag. Jag ska forsoka sluta stressa, det viktigaste ar ju trots allt att Baby N och David ar en del av mitt liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar